Elektrokolo průvodce

Historie elektrokol

Prvním konstruktérem elektrokola je považován Hosea W. Libbey z amerického Bostonu, který si zde také nechal tento vynález v říjnu roku 1895 patentovat jako kolo poháněné elektrickým motorem, elektromotor byl umístěn ve středu osy klikové hřídele. V prosinci roku 1895 Ogden Bolton, Jr. si nechal patentovat elektrické kolo s motorem, který je velmi podobný hub motorům které jsou používány dodnes. Do konstrukce elektrického kola se pustili i čeští vynálezci. Jedním z prvních českých konstruktérů byl Ing. H. Fügner.

PowaCycle se v Anglii specializuje na elektrokola již od roku 2004

Projíždět se na kole v pohodě krajinou, rychle prokličkovat ucpanými ulicemi do práce nebo si pravidelně zlepšovat fyzickou kondici - to všechno jsou výhody jízdního kola.

Jenže ne každý z nás se na to cítí. Stačí první strmý kopec a v půlce stoupání už sotva popadáme dech a raději bicykl tlačíme. Obvykle pak po takové zkušenosti skončí kolo na dlouho ve sklepě. Ale pro ty, kteří si přece jen chtějí užívat jízdy v jedné stopě, máme řešení - stačí si pořídit kolo elektrické…

Už nesledujte ceny na pumpách, pořiďte si elektrokolo a jezděte do práce i zábavou za ca 6 korun na 100 kilometrů

Stále oblíbenější elektrokolo je na rozdíl od toho klasického vybavené elektromotorem , akumulátorem a také voličem způsobu jízdy. S jeho pomocí si sami určíte, jestli budete šlapat bez motoru, nebo vás naopak „postrčí“ do kopce, popřípadě vám pomůže při brždění ze svahu, kdy se navíc u některých modelů dobíjejí baterie.

Elektrokolo je jízdní kolo, které je poháněno elektrickou energií. Tato elektrokola mohou jako běžná kola využívat cyklostezky. Pro jízdu na elektrickém kole není potřeba řidičský průkaz. Motor pohání elektrokolo až do rychlosti 25 km/h. Náklady na 1 km jsou přibližně 0,06 Kč. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o klasické kolo, pouze vybavené přídavným elektromotorem a baterií, lze jej přepravovat ve vlaku, cyklobusu, nebo v městské hromadné dopravě.

Proč smrdět sobě i ostatním s benzínem?

Elektrické kolo dává mnohem více svobody. Když si chcete zasportovat, elektromotor vypnete a po rovince si pěkně vyšlápnete. Když budete vytrvalí, třeba shodíte i pár kil nadváhy. Navíc nikoho neotravujete hlukem a páchnoucími zplodinami. S elektrokolem se dostanete po cyklostezkách i tam, kde by vás při jízdě na motorce čekala mastná pokuta.Pak je tu ještě jedna velká výhoda, k jeho řízení nepotřebujete řidičský průkaz. Budete ovšem muset dodržovat stejně jako každý jiný cyklista dopravní předpisy.

Kilometr jízdy vás přijde na ca 6 haléřů

Moderní elektrokolo by mělo být standardně vybaveno kvalitním akumulátorem. Důležitým parametrem je počet watthodin, vetšina elektrokol Powacycle je vybavena kvaltním, výkonným a hlavně lehkým 200W elektromotorem, který je v kombinaci 278, 234 či 240Wh (nejoblíbenější varianty, v nabídce najdete ale i 288Wh) baterií ideálním řešením na minimalizaci váhy elektrokola, a trendem je tento parametr snižovat při stejném či zvyšujícím se výkonu baterií, tedy jak dlouho baterie vydrží, než ji budete muset znovu dobít.

Čím je číslo Wh vyšší a W nižší, tím dále na elektrokole dojedete. Musíte samozřejmě zvážit, v jakém terénu budete jezdit. Bydlíte-li v rovině, postačí vám slabší, v kopcovitém terénu je lépe zvolit silnější variantu. Platí zde také pravidlo, čím výkonnější motor, tím větší nárok na baterii, takže vždy jde o kompromis.

Dalším důležitým parametrem elektrokola je, kolik nabíjecích cyklů baterie vydrží. Některé „odejdou“ po 500, jiné po tisícovce a další až po 1 500 a více nabíjení, hodně také záleží na uživateli, jak se k baterii chová. Když se o svého nového mazlíčka dobře staráte, vrátí vám to delší výdrží a celkovým komfortem jízdy po tisíci najetých  kilometrů. Záleží také na tom, jak často a jak daleko budete jezdit, dále je také nutné brát zřetel na celkovou váhu elektrokola, jako u běžných bicyklů i zde je každé kilo důležité.

Je z čeho vybírat, záleží jen na vašich nárocích

S výběrem elektrického kola je to stejné, jako když vybíráte klasický bicykl. Můžete ho pořídit do 15 000 korun, stejně jako zvolit luxusní model, jehož cena přesáhne částku 35 000 korun. Podívejme se podrobněji, co a za kolik peněz dostanete.

Elektrokola do 15 000 Kč: Tato kategorie je určena pro nenáročné zákazníky. Pokud nepatříte mezi „polykače kilometrů“, uspokojí vás, ale nenadchne. Elektrokolo bude těžší, než jste čekali, ale na krátké popojíždění bude určitě stačit. V této kategorii naleznete model Milan 2, jeden z nejstarších modelů od Powacycle, za více než šest let produkce se osvědčil jako splehlivý pracant.

Elektrokola do 30 000 Kč: V tomto cenovém rozpětí si určitě vyberete. Výrobci nabízejí i elektrická kola skládací, do městského provozu i pro jízdu v lehčím terénu. Mají pevnější a lehké rámy, výkonnější a lehčí akumulátory a unesou i těžšího jezdce. V této kategorii u nás najdete modely např. elektrokolo Windsor a Salisbury které patří v produkci Powacycle k nejoblíbenějším strojům.

Elektrokola nad 30 000 Kč: Tady už se pohybujete mezi elektrokoly, se kterými si budete moci troufnout i do náročného terénu, na polní cesty, bláto i kamení. Mají většinou lehký a téměř nezničitelný rám, baterie, zvládne časté nabíjení. Za vyšší cenu dostanete také vyšší komfort v podobě elektrokol s propracovaným odpružením kol a sedadla, vyšším dojezdem, větším počtem jízdních režimů a dalšími "vychytávkami“. V této kategorii u nás najdete modely Infineum Extreme a od podzimu 2011 špičkové modely řady Infineum Continental určeny především pro holandský trh.

 

Elektrokola elektrokola Powacycle UK od roku 2004

Telefon: 720 - 376 - 746

Informace